måndag 7 april 2008

Rösta på vad du vill att vi gör på Flash Mob Gbg #6

Här kommer en länk där du som medlem i Flash Mob Gbg-gruppen kan rösta på vad vi ska göra härnäst. Givetvis ser jag det som en självklarhet att man röstar på ngt. som man själv vill vara med om att göra och inte bara ngt. som man gärna ser andra göra... :)

-----------

Länk till omröstningen

-----------

Sista datum för röstning: 14/4 (måndag nästa vecka (v.16))

Jag har valt denna applikation för att man inte är tvungen att installera den bara för att kunna rösta. - Jag är osäker på hur det är om man inte har facebook. Men prova! - Om det INTE går så hör av er till mig så registrerar jag er röst manuellt.

-----------

Förövrigt kan jag inte påstå att jag är förvånad, men demokratin i den här gruppen har ingen vidare grund för sig för tillfället.

Hursomhelst; den första tanken var ju att vi skulle rösta om mer eller mindre färdiga förslag - men eftersom dessa har vart få till antalet kommer vi rösta om ofärdiga förslag och sedan kommer vi ha en liten tid där man kan diskutera vinnande förslag i forumet... även denna gång kommer det alltså med största sannorlikhet bli så att jag själv med vänner och de som vågar ta kontakt kommer ta det slutliga beslutet om detaljerna kring nästa flash mob.

Vi får helt enkelt se hur denna omröstning går för att se hur vi ska utveckla demokratin till nästa gång.

Mvh
/Pedram

Inga kommentarer: