onsdag 26 mars 2008

Nästa flash mob

Hej allesammans! Hoppas ni haft en glad påsk.

Nu har jag installerat och småtestat en applikation som man kan göra omröstningar med hjälp av.

Nästa flash mob är totalt obestämd och därför tycker jag vi kan testa att prova denna omröstningsmetod och se hur det funkar.

Ett viktigt element för att denna "demokrati" ska fungera är att alla som vill komma med förslag gör det inom de närmsta två veckorna... hmm... säg senast nästa söndag (6:e april)

Som tidigare nämnt finns det två trådar i facebookgruppens diskussionsforum. Ett av dem är till för mer lösa idéer medan den andre är till för mer konkreta och klara planer. - Ni som inte har facebook och exempelvis läser detta i bloggen eller via mailinglistan kan skicka en kommentar till inlägget resp. svara på mailet så lägger jag upp förslagen på facebook.

Det är roligt ju fler som kommer med förslag och ju fler som sedan är med och röstar, men man ska heller inte känna att man är tvungen - det ska va lätt att va med i denna grupp och vill man bara följa med och inte lägga speciellt mkt. energi på det själv så är det alltså helt ok.

Jag ser fram emot alla absurda och galna förslag.
mvh
/Pedram

PS. vi är nu över 500 medlemmar på fb-gruppen! :) ... jag utmanar alla nya att bjuda in vänner och bekanta och ta med släkt, grannar och folk man springer på nästa gång det är dags att bryta vardagsnormerna DS.

1 kommentar:

Mårthen sa...

Kul grej! För ett par veckor sedan var vi några hundra som gick på en knattematch i fotboll. Det var grymt kul. Nästa gång kanske man ska kombinera det med ett kuddkrig!