tisdag 12 juni 2007

Välkommen!

Här ska startas en samlingsplats till människor som är intresserade av att "utöva" flash mobbing i Göteborg.

Har gått runt och tänkt på detta sen jag såg en länk på en kompis sida som var kul och alltså fick upp mitt intresse i fenomenet.

En Flash Mob är alltså tydligen en stor hop av människor som samlas på en plats och till synes oplanerat gör ngt tillsammans, samtidigt och sedan skingras. - Detta förhoppningsvis till omgivningens stora förvåning :) ....

Sök på youtube efter "flash mob" och du kommer finna massor med exempel... det som fångade mitt intresse var hämtat från ett japanskt tv-program, men det finns fler från "äkta" tillfällen som är väl värda att se.

Jag anser att Nordstan eller möjligen Centralstationen kan vara ett bra alternativ att börja med. Säg om vi får ihop ca 100 personer som samlas i mitten på Nordstan en lördag mitt på dan då annat folk ändå står där så kommer antagligen ingen misstänka ngt. förutom att man tycker att det finns ovanligt mkt. folk på stan. Vid ett visst klockslag hittar vi sen på ngt. .... - vi kan ju diskutera detta här.... - Skriv, kom med idéer... ja, vad som helst.... om vi först blir ett gäng och sedan sprider informationen så kan vi ju liksom få ihop en hel del människor. ... - Fan, denna text blev bara tråkig och förmedlar liksom inte det fantastiska med en flash mob, men nu har jag i.a.f. tagit ett steg... :)

4 kommentarer:

Grovt Initiativ sa...

http://www.paparkaka.com/jla/text/stormar.htm

Pedram Modirassari sa...

Hehe, fin text... roliga idéer också... dock får en flash mob inte göra ngt. "olagligt". :)

Pedram Modirassari sa...

Men visst, jag har tänkt att det kan vara skoj att ändra formen på irginalflashmobben också... som typ bara att gå runt 100 personer i en tätt klunga på stan... äta glass och gå i affärer... smågator och små affärer... bibliotek - gå genom små passager... - Man kanske kan leka tåg?

Anonym sa...

jag skrev upp mig på en mailinglista för flash mobbing för ett något år sedan, men har ännu inte blivit inkallad... så nu räknar jag med att du tar tag i det här!